zaterdag 4 april 2020

Mooi weer en meer.......

Hallo allemaal!

Laat ik beginnen met dat ik hoop dat iedereen nog in goede gezondheid is!
Dat we allemaal zorgen dat we door de (afstand) regels in acht te houden, de corona kunnen bedwingen. En dit weekend niet massaal het strand, de bossen of de meubelboulevard bezoeken......amen! Ik heb gezegd ๐Ÿ™
Helaas, deze week van een oud collega gehoord dat zij ook door kanker is getroffen. Totaal andere variant, maar dat maakt niet uit. De onzekerheid, de machteloosheid, het afwachten, wat gaat het behandelplan worden????
Ik noem je naam hier niet, maar leef met jou en je gezin mee! 
Zelf afgelopen woensdag weer de dubbele kuur gekregen. Ik ga mezelf deze week goed monitoren, want die depressiviteit wil ik niet meer terug.
In de medicatie rol zit nl. dexamethason en die kan de boosdoener zijn (terwijl die bedoelt is om je lichaam wat "pep" te geven en dat doet 'ie ook hoor!).
Voor de komende dagen heb ik er nog 2 per dag te gaan, mijn tactiek is nu om ze over 3 dagen af te bouwen. vandaag 1 hele, morgen en overmorgen een halve. Fingers crossed.
Toen ik woensdag voor mijn kuur op de afdeling kwam, schoot de verpleegkundige direct op me af...."vrouw, wat is er met jouw gezicht aan de hand" (zo lekker op z'n west- fries).






Ik zat inderdaad onder de rode uitslag, dik, rood en opgezet.
"Wist je dan niet dat je tijdens en tot zo'n 6 รก 8 weken daarna, niet in de zon mag?"
Nope, die wijsheid was mij niet ter ore gekomen, misschien had ik het ergens kunnen lezen, maar dat is me dan in de brij van alle informatiefolders ontgaan.
Kortom, het is mooi weer en ik had al uitgebreid in de tuin van het zonnetje genoten.Voorlopig verleden tijd.Nu alleen nog maar gewapend met factor 50, zonnebril, en pet met klep naar buiten.
Merk dat het iets beter wordt, maar weg is het nog niet. Straks maar 'es wat creatiefs verzinnen, ik zat al te denken om een stuk vitrage aan m'n zonnepetje te maken ๐Ÿ˜‚. Dat wordt gรฉรฉn foto!
Kreeg nog wel een proefpakketje mee van ROC smeerseltjes, fijn spul! Nu op zoek op internet naar de grotere verpakkingen.
Merk dat ik na deze dubbele kuur, weer meer last heb van de bijwerkingen. Ik was net lekker opgekrabbeld na 2x alleen de Taxol.
Nu weer weinig energie, moe, toch af en toe weer een traantje dat er zomaar uitvalt en druk op m'n borst.
Don't worry over dat laatste, ik hoef echt niet een duimen draaiende cardioloog te bezoeken, het staat gewoon in het rijtje van de bijwerkingen. Het wordt niet erger, maar ook niet minder. Ben nu gewoon ff een anderhalve week iets minder fit.
Probeer wel m'n routines erin te houden. Heb al wel het e.e.a. op Facebook geplaatst, maar lang niet al mijn volgers kunnen dat zien.
Heb nl. inmiddels een hometrainer gehuurd en fiets daar dagelijks op.



Probeer ook de fysio oefeningen te doen, maar die lukken nu net na de kuur niet echt meer. Volgende week maar weer proberen.
De wandelingetjes vinden ook nog dagelijks plaats, ja zoveel mogelijk in de schaduw รฉn voorzien van beschermmiddelen.
Gisteren toch per ongeluk weer te ver gelopen, wilde zo graag de plaatselijk tulpenkweker steunen, maar dat rondje kwam toch op 5 km.











Volledig gevloerd thuis. Gelukkig kwam Ton toen ook net aan, dus die ging de boodschappen doen. Terwijl hij dat deed, kwam bij mij op onverklaarbare wijze ook de misselijkheid me weer eens bezoeken, grrrrrrrr!
Gelukkig zakte het na het eten weer iets af.
Ach ja, we komen er wel.
Goed nieuws; zit op de helft van alle chemokuren!!!! Nog "maar" 8 te gaan.
Wel mijn HB gehalte in de gaten laten houden, die is na de vorige bloedtransfusie al weer aardig gedaald. Zit nu op 6.1 en hij mag niet onder de 6 volgens de verpleging. Nou ja, w'll see, ik wordt in ieder geval goed verzorgd door alle lieverds daar!
Nou, dit was het voorlopig wel weer. Nogmaals, ik hoop dat jullie het allemaal goed maken, ik mis de sociale contacten enorm (dus reageer vooral op m'n blog ๐Ÿ˜‰) maar daar zullen meer mensen last van hebben. Volhouden, des te eerder is het voorbij.
Ik ga vanmiddag 'es kijken of ik de energie kan opbrengen om de tuin van voorjaarsplantjes te voorzien.
Dag allemaal, liefs Tan ๐Ÿ’‹

PS. ik zei nog; geen foto van m'n boerka-pet, maar vond het zelf toch wel grappig, dussssss

creatief met een was zakje ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜€





Geen opmerkingen:

Een reactie posten