donderdag 9 juli 2020

Goed nieuws en.......onzekerheid

Hallo allemaal,

In m'n laatste blog had ik verteld over de operatie.
Zojuist kreeg ik de uitslag van het pathologisch onderzoek n.a.v. het weg genomen weefsel.
Het goede nieuws; in de oksel is alles schoon!!!
Er zijn 2 klieren weggehaald, maar daar kan je goed zonder mee.
Wel is er een souvenirtje achter gebleven, de marker was nl niet terug te vinden.
Nou ja, is klein draadje van chirurgisch staal, dus dat kan geen kwaad.
Je leest tenslotte ook wel eens dat er een schaar achterblijft😂😂😂
Tot zover het goede nieuws, want de arts had nog een "maar" in petto.
In de borst was de tumor weliswaar bezweken onder de chemo, maar in het weefsel er omheen zijn toch diverse voorstadia gevonden.
En dát had ik niet zien aankomen!
Had me echt ingesteld op dat alles schoon zou zijn en dat we het bestralingstraject zouden gaan bespreken.
Oké, dit is dus een stapje terug.
Het weefsel gaat nu verder onderzocht worden in een academisch ziekenhuis.
Volgende week donderdag volgt dan de uitslag.
Het ligt eraan wat ze vinden en hoe groot het gebied is, er zijn daarna 3 mogelijkheden:
- gebied is klein en gecentreerd op 1 plek, dan volstaat bestraling
- is het gebied groter; nog een keer opereren
- in het ergste geval volgt preventief verwijderen van die borst
😡 dacht je dat je er was......
Kill that bastard!
Oftewel, wat moet dat moet.
Voorlopig weer een weekje onzekerheid, misschien valt het mee.
Maar denk niet dat ik weer zo onbevangen en vrij van angst de uitslag kan afwachten.
Afleiding zoeken gaat het parool worden! 
Kreeg het logische advies om dit nieuws te "parkeren" en me te focussen op het herstel. 
Ik mag daar iets meer de tijd voor nemen sprak de verpleegkundige met een knipoog (ik was nl alweer aan het fietsen en vertelde dat ik bij hobbels mijn borst vast moet houden en dat dát er voor de overige verkeersdeelnemers heel raar uitziet, hihi).
Laat de zon weer schijnen, letterlijk en figuurlijk!
Vandaag was, ondanks deze teleurstellende boodschap, toch een dag met een gouden randje.
Twee lieve vriendinnen stuurden n.a.v. de weer groeiende wimpers (nog minimaal hoor) wel alvast een TOPmascara!
En kijk goed op de foto; La Vie est belle 😀😍


Liefs Tanja en ik laat me volgende week wel weer horen 








1 opmerking: