maandag 2 maart 2020

Geen bericht.......Goed bericht......

- Dat bovenstaande titel meestal klopt, maar nu niet
- Dat dit een heel ongefilterd blog is......
- Dat de laatste dubbele chemo hoge verwachtingen schiep, misselijkheid viel mee en energielevel bleef redelijk
- Dat het venijn 'm in de staart zat
- Dat ik na onze energieke duinwandeling van dinsdag 25/02 volledig ingestort ben
- Dat het niet alleen lichamelijk was, maar ook geestelijk
- Dat ik niks ga verbloemen, maar heel eerlijk ga zijn
- Dat al mijn vorige blogs nog positiviteit en hoop bevatten
- Dat dit blog gewoon één bak ellende over jullie heen stort
- Dat ik géén medelijden of positief bedoelde feedback/ adviezen wil, "je zou 'es zus of zo, heb je dat al geprobeerd, joh aan alles komt een end"
- Dat ik dat soort dingen zelf ook wel weet, maar als je er middenin zit, werkt het alleen maar averechts
- Dat ik de afgelopen week écht niet "sterk" was en nu zeker weet dat ik niet goed ben in ziek-zijn
- Dat dit gewoon ECHT ruk was
- Dat je hele lijf zeer doet
- Dat je van ellende niet weet hoe je vooruit moet komen
- Dat je het alleen maar koud hebt
- Dat onder de douche gaan al een hele exercitie is
- Dat je "gewoon" depressief bent en dat zelfs van de bank afkomen al zwaar is
- Dat een tekening maken, een boekje lezen of whatever onuitvoerbaar is
- Dat je alleen maar paniek huilbuien hebt
- Dat naast die huilbuien je ogen continue incontinent zijn
- Dat je je heel alleen en eenzaam voelt, maar ook de fut niet hebt om iemand te bellen
- Dat jullie het niet moeten laten om contact met me te zoeken, als het niet uitkomt kan ik tegenwoordig heel eerlijk zijn
- Dat je als een soort hondje in je mand kruipt
- Dat je lieve "alles" Ton prompt die dagen moet werken en zich daardoor ook machteloos voelt
- Dat het eten & drinken nu gewoon écht vies is en alles wat ik normaal tijdens m'n chemo's nog wel naar binnen kreeg, me nu deed kokhalzen
- Dat de dagen voorbij kruipen
- Dat ik iedere avond weer opgelucht ben dat ik een dag kan afvinken
- Dat ik dankbaar gebruik maak van de Oxazepam, waardoor je in ieder geval 8 uur ongecompliceerde BAM slaap krijgt
- Dat ik er op de koop toe ook nog een schimmelinfectie bij kreeg, sorry heren "vrouwendingetje".  Normaal gesproken zalfje erop en erin; klaar!
- Dat het nu bijna ondraaglijk is
- Dat het komt omdat mijn slijmvliezen aangetast zijn
- Dat ik jullie verdere details zal besparen, maar de pijn én de jeuk maar lastig weg te puffen zijn
- Dat ik met de moed der wanhoop op pad moest om medicatie te halen
- Dat ik na deze enorme dip langzaam weer overeind krabbel
- Dat deze hele dip "maar" 5 dagen geduurd heeft, maar het voelde als een volle maand
- Dat ik vandaag zelfs niets tegen de misselijkheid heb hoeven innemen
- Dat er dus toch weer een sprankje hoop is
- Dat mijn vertrouwen in mijn lijf een enorme deuk heeft opgelopen
- Dat mijn bloedwaardes nog te laag zijn voor de komende chemo op woensdag 04/03
- Dat we op de dag zelf eerst bloed bepalen en dan kijken of het door kan gaan
- Dat ik bijna de moed had opgegeven, maar dat ik nu toch de hoop durf uit te spreken dat de Tan die jullie kennen weer een beetje bij beetje terugkomt
- Dat ik tot slot nog 1x  met nadruk wil zeggen dat alle goed bedoelde adviezen me nu alleen maar opstandig, verdrietig, boos én onmachtig maken
- Dat er maar één is die dit moet zien te fixen en dat ben IK!!!
- Dat jullie dat niet verkeerd moeten opvatten, want steun, aandacht, liefde en meeleven blijven onontbeerlijk!!!!
- Dat ik er toch maar mooi weer een blog heb weten uit te persen ;)

Liefs Tan

5 opmerkingen:

  1. ........de blog van de harde werkelijkheid.......
    Dit is wat chemo met jou doet om beter te worden......
    En dat is zwaarrrrrr klote !!!
    Tsjonge...wat heb ik een respekt voor het delen van je gevoelens en ellende❤️
    Sterkte Xx Fran

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuur wat liefde je kant op: ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️!!!!

    BeantwoordenVerwijderen